SzEKIT blog

A SzEKIT blog olvasói többek között e-kereskedelmmel, online szolgáltatásokkal, mobilokra alapuló szolgáltatásokkal, illetve oktatással kapcsolatban olvashatnak híreket, de kutatásokról, üzleti lehetőségekről, elemzésekről, trendekről, és az ágazat ismertebb szereplőiről is informálódhatnak.

Az állásajánlatok szekció ingyenesen igénybevehető, hirdetéseket a következő e-mailcímre várjuk: info@szekit.hu!

Hirdetés

Facebook

Követőink

A vállalati kultúra a stratégiai gondolkodás és az innováció tükrében

2011.01.09. 14:33 DanielTakacs

Az eredeti cikk:
http://www.fastcodesign.com/1662904/innovation-wrapped-packed-and-stacked


A sikeres üzleti modell számára elengedhetetlen, hogy tartalmazzon 3 fontos elemet:

Szükséges egy egyedülálló ötlet, amely
- az üzletet jellemzi, egyedivé teszi,
- a nyereségesség kritériuma, amely olcsóbb működési módot, vagy egy olyan megoldást biztosít, amelyet nem lehet könnyen másolni,
- és mindezek mellett rendkívül fontos az is, hogy figyeljük és megértsük a jövőbeli piaci trendeket is!

Hol kezdjük?
A válasz egy hat lépésből álló folyamat áttekintése, amely segít a szervezetek számára, hogy megfeleljenek a kihívásnak, illetve ami szerint olyan üzleti modellre van szükség, amely épít az innovációra és a folyamatos üzleti megújulásra!



Dean Crutchfield az alábbi módon határozta meg az üzleti innováció sikerét:

1. Ismerd magad
Egy hatékony, innováció-központú szervezet kiépítéséhez három út vezethet:
- ügyfelek igényeinek felmérése a termékkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban
- piaci trendek figyelése, adaptálása, a piaci trendek fokozatos változásához történő alkalmazkodás
- technológiai újítások, amelyek igazodnak az ügyfelek változó igényeihez
Azonosítsd, hogy mely megközelítés releváns az üzleti modelled szempontjából, majd alkalmazd is ezt az üzleti eredményed javítása érdekében!

 
2. Ami volt, az volt
A második lépés, hogy egy egyszerű ötletet alaposan, körültekintően dolgozz ki, az üzletmenetre pedig kívülről-befelé célszerű tekinteni. Sokszor a már meglévő ügyfelek nem képesek a saját tapasztalataikon, megszokásaikon felülemelkedni, ezért a fogyasztó-orientált megközelítést célszerű a piac-orientált megközelítéssel felváltva alkalmazni!

Az Apple kiváló példa erre: felméri a fogyasztói igényeit, és egy olyan megoldással áll elő, amit a fogyasztók valóban értékelnek a bevezetés után. Steve Jobs ezt így fogalmazza meg: próbálj csinálni valamit, amit még nem csináltál előtte és utána rájössz: „Ők szintén gondoltak erre!”

 
3. Célok tisztázása
A harmadik lépés az új üzleti modell megteremtésében, hogy újra meghatározd azokat az üzleti kereteket, amelyben működsz - és el kell döntened azt is, hogy mi vezet innovációhoz: a termék, szolgáltatás, élmény új módon történő felhasználása, megélése, vagy pedig több felhasználó bevonása? Ennél a lépésnél Philip Kotler módszerét vehetjük igénybe!

Kritikus üzleti siker analízís Philip Kotler (6P) módszerével:
- Emberek: ki a célközönség?
- Termék: miért különleges a kategóriájában?
- Ár: melyek a fix- és változó költségek a profit szempontjából?
- Hely: Hol valósítod meg az (e-)üzletedet, és miért éppen ott?
- Promóció: Hogyan vásárolnak hasonló terméket, szolgáltatást az ügyfelek? Hogyan adj el?
- Eredmény: Mit mérsz? Mi számít sikeres eredménynek?

 
4. Vezess, kövess, vagy arass
A negyedik lépés, hogy alkossunk egy olyan erős vezetői csapatot, amelynek azonos elképzelése van az üzletről, és képes szükséges esetben kompromisszumra is, miközben elsősorban a márkára és az üzleti célok fenntartására koncentrál!

 
5. A nagy eredményekhez komoly ambíciók szükségesek
A növekedés fegyelmezett, óvatos megközelítése elengedhetetlen a nagyszerű üzleti modellek sikerre viteléhez. Az innováció elérése érdekében gyakran a rövid távú sikereket kell előtérbe helyezni a hosszabb távú növekedés bevett gyakorlataihoz képest!

Az ötödik lépés tehát a pénzügyi és stratégiai keretek felállítása. Ehhez hasznos olvasmány Jim Collins „Jóból kiváló” című könyve (HVG kiadó, 2006): „Az üzleti innováció nem az izolációról vagy a versenyzésről szól; sokkal inkább az együttműködésről.”

 
6. Ne beszélj, cselekedj!
Az üzleti innováció titka, hogy gondolkozz nagyban, cselekedj kicsiben – és ha úgy alakul, akkor bukj el gyorsan, de tanulj is azonnal belőle!


Szólj hozzá!

Címkék: innováció

A bejegyzés trackback címe:

https://szekit.blog.hu/api/trackback/id/tr462571684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása