Két évvel ezelőtt indult el a Groupon weboldal, amelynek neve a group és coupon szavakra utal. Azóta közel ötszáz klónja keletkezett, ő maga is 29 országban van jelen, jelenleg 13 millió a regisztrált felhasználóinak száma. A közösségivásárlás-site-ok piacán a magyar startupok mostanában kezdenek felbukkanni. Van, amelyik egy az egyben másol, s van, amelyik a hagyományos kuponbizniszt próbálja ki online.
"A közösségi vásárlás mint internetes modell Andrew Mason (29) amerikai fiatal nevéhez fűződik. Mason ötlete főleg a kis büdzsével rendelkező cégekre koncentrál. A site-hoz kötődő vásárlói közösség mindennap új ajánlatokat lát, és meghatározott ideig (napi ajánlatok) vásárolhat.
Jellemzően éttermi fogyasztások, szépészeti kezelések, belépőjegyek kerülnek a rendszerbe, a lényeg, hogy a partnernek a bárhol máshol elérhető kedvezménynél sokkal nagyobb engedményt kell nyújtania, legalább 50 százalékot kell engednie az árból, amiért cserébe a portál előre meghatározott számú, jelentősebb mennyiségű vevőt garantál. Így az üzlet mindenkinek üzlet: a látogató óriási kedvezménnyel vásárolhat, a weboldal (csak akkor) keres a bizniszen, ha elérte az előre megállapított mennyiséget, a partner pedig nagyszámú vevőt szerez aktuális akciójával."
http://www.mediapiac.com/digitalis-lap/2010-10-szam/Kozossegi-vasarlas/734/
A fenti linken többek között a Groupon-sikertörténetről, a hazai megoldásokról, és a piac fontosabb szereplőiről is olvashattok!