SzEKIT blog

A SzEKIT blog olvasói többek között e-kereskedelmmel, online szolgáltatásokkal, mobilokra alapuló szolgáltatásokkal, illetve oktatással kapcsolatban olvashatnak híreket, de kutatásokról, üzleti lehetőségekről, elemzésekről, trendekről, és az ágazat ismertebb szereplőiről is informálódhatnak.

Az állásajánlatok szekció ingyenesen igénybevehető, hirdetéseket a következő e-mailcímre várjuk: info@szekit.hu!

Hirdetés

Facebook

Követőink

Közösségi vásárlás - áttekintés a hazai lehetőségekről

2010.10.17. 12:28 Varga Kálmán

Két évvel ezelőtt indult el a Groupon weboldal, amelynek neve a group és coupon szavakra utal. Azóta közel ötszáz klónja keletkezett, ő maga is 29 országban van jelen, jelenleg 13 millió a regisztrált felhasználóinak száma. A közösségivásárlás-site-ok piacán a magyar startupok mostanában kezdenek felbukkanni. Van, amelyik egy az egyben másol, s van, amelyik a hagyományos kuponbizniszt próbálja ki online.

"A közösségi vásárlás mint internetes modell Andrew Mason (29) amerikai fiatal nevéhez fűződik. Mason ötlete főleg a kis büdzsével rendelkező cégekre koncentrál. A site-hoz kötődő vásárlói közösség mindennap új ajánlatokat lát, és meghatározott ideig (napi ajánlatok) vásárolhat.
Jellemzően éttermi fogyasztások, szépészeti kezelések, belépőjegyek kerülnek a rendszerbe, a lényeg, hogy a partnernek a bárhol máshol elérhető kedvezménynél sokkal nagyobb engedményt kell nyújtania, legalább 50 százalékot kell engednie az árból, amiért cserébe a portál előre meghatározott számú, jelentősebb mennyiségű vevőt garantál. Így az üzlet mindenkinek üzlet: a látogató óriási kedvezménnyel vásárolhat, a weboldal (csak akkor) keres a bizniszen, ha elérte az előre megállapított mennyiséget, a partner pedig nagyszámú vevőt szerez aktuális akciójával."

http://www.mediapiac.com/digitalis-lap/2010-10-szam/Kozossegi-vasarlas/734/

A fenti linken többek között a Groupon-sikertörténetről, a hazai megoldásokról, és a piac fontosabb szereplőiről is olvashattok!


4 komment

Címkék: közösség ekereskedelem

A bejegyzés trackback címe:

https://szekit.blog.hu/api/trackback/id/tr932378125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NapiTipp · http://napitipp.hu/feliratkozas 2010.11.11. 14:51:08

Ahogy az a keretesben is olvasható, minimum 50% kedvezményt adó lapok nagy kedvezmény mennyiséget tudnk összegűjteni a felhasználóiknak.
Magyarországon is sok hasonló cég van, van ahol több ajánlat között válogathat a látogató és van ahol napi tipp van, azaz minden nap egy levél érkezik az villanypostaládába, ami az aznapi tippet tartalmazza.
Magyarországon is elsősorban a kényelmi szolgáltatásokat értékesítik, hirdetik így a cégek, de Kínában már az autót is így veszik, ahogy egy helyen olvastam.
Ha szeretnél naponta, reggelente egy napi tippet találni, akkor katt ide: napitipp.hu/feliratkozas

piresz 2010.11.15. 15:05:24

A téma tetszik, és találtam már egy olyan oldalt is, ahogy az eddigi ajánlatok kerülnek ki összegyűjtve: happyfaces.hu/
kényelmesebb, mint lapozni egyesével az összeset :)

Pupi84 2010.12.20. 11:55:18

Miért van az, hogy a napitipp és a kupon gyűjtő oldalak mindenhol spamelnek a kommentjeikkel?
süti beállítások módosítása