A GKIeNET – T-Home – T-Mobile kutatásának köszönhetően friss adatokkal ismerkedhetünk meg az elektronikus fizetés lehetőségét is biztosító mobiltelefonnal rendelkezők mobilos vásárlási szokásairól, illetve ennek hiányáról.
Talán nem meglepő módon a legnagyobb baj az ismertség hiánya (én legalábbis kevés számú mobilos fizetést népszerűsítő reklámmal, média-megjelenéssel találkoztam eddig), annak ellenére, hogy az emberek többségében már ott van a tudat, hogy autópálya-matricát és parkolójegyet is lehet venni telefon segítségével (ezek valljuk be elég sok embert érintenek).
Vajon akkor miért lehet az, hogy nem kötjük össze a pontokat, és nem látunk túl a sövényen?
És miért nem használják ki a szolgáltatók is ezt a hatalmas lehetőséget?
"[...] kézenfekvőnek tűnik, hogy egy olyan eszköz, mint a lakosság 81-82 százaléka által birtokolt mobilkészülék (amely műszaki szempontból alkalmas fizetésre) kitörési lehetőséget biztosíthat a kisebb összegű – néhány tízezer forintos nagyságrendű – készpénzes fizetések világából."
http://www.itbusiness.hu/hirek/ict/mobilunk_mar_a_penztarcank.html
"A mobilunk válhat a második pénztárcánkká, hirdeti a GKIeNET és a T-Mobile közös kutatása. A hurráoptimizmust azonban alaposan lehűtheti, hogy egyelőre alig van olyan szolgáltatás, amiért mobilunkon keresztül fizethetünk, ráadásul az ügyfeleket gyakorlatilag sehogy nem ösztönzik a szolgáltatók a mobilfizetésre."
http://www.hwsw.hu/hirek/43492/mobilfizetes-mobiltelefon-autopalyadij-parkolas.html