SzEKIT blog

A SzEKIT blog olvasói többek között e-kereskedelmmel, online szolgáltatásokkal, mobilokra alapuló szolgáltatásokkal, illetve oktatással kapcsolatban olvashatnak híreket, de kutatásokról, üzleti lehetőségekről, elemzésekről, trendekről, és az ágazat ismertebb szereplőiről is informálódhatnak.

Az állásajánlatok szekció ingyenesen igénybevehető, hirdetéseket a következő e-mailcímre várjuk: info@szekit.hu!

Hirdetés

Facebook

Követőink

Az online szolgáltatások mobiltelefonos reformja?

2009.08.05. 21:00 Varga Kálmán

A mai cikk két részből áll: az első egy online rendelést telefonon forradalmasító megvalósítást mutat be, a második rész pedig egy meghökkentő mobiltelefonos információ-közvetítő technológiát, ami alapjaiban határozhatja meg a másokkal kapcsolatos első benyomásainkat - másodpercek alatt!


Interaktív pizzarendelés iPhone-nal

Egyelőre csak az USA-ban érhető el a Pizza Hut azon szolgáltatása, ami az iPhone lehetőségeit kihasználva interaktív rendelést tesz lehetővé: ha a Pizza Hut ilyen módon rendelhető termékei közül csak a pizzát nézzük, akkor egyszerű kézmozdulatokkal megadhatjuk a méretét, a feltéteket, és egyéb paramétereket, plusz a telefon döntésével azt is megadhatjuk, hogy a pizzának csak a felén legyen egy bizonyos feltét.

Ez az irány forradalmasíthatja az összes elképzelhető online szolgáltatás mobiltelefonos változatát, interaktivitása miatt pedig határtalan megvalósítási lehetőségeket nyújt.
Reméljük itthon is hamarosan lehetőségünk adódik majd hasonlókra!

http://techline.hu/hirek/20090804_pizza_iphone.aspx?s=rss

 
Arcfelismerő alkalmazás telefonra

A svéd TAT egy olyan arcfelismerő technológiát implementált okostelefonra, amely segítségével lekérhető egy pl. velünk szemben álló ember (többek között például) Facebook-os vagy Flickr-es adatlapja úgy, hogy a "célszemély" megadhatja azon oldalakat, amelyeket elérhetővé akar tenni mindenki számára - ha csak az egyik arcát szeretné megmutatni a világnak, akkor csak az egyik közösségi oldalt engedélyezi, így az őt "ellenőrző" ember csak ahhoz férhet hozzá közvetlenül a telefonról.

Ennek számtalan felhasználási lehetőségét lehet elképzelni, azonban a legnagyobb előnye az, hogy bizonyos alkalmakra ki tudjuk választani a megfelelő profilt: ha éppen előadást tartunk, akkor a szakmailag "előnyös" adatlapunkat engedélyezzük csak (mellesleg értékelési rendszerre is gondoltak a fejlesztők), ha szórakozni indulunk, akkor egy lazább profil jobban testhez áll, azonban az összes kompatibilis oldalt is egyszerre engedélyezhetjük - ekkor azonban tetemes információt kaphat meg rólunk másodpercek alatt egy vadidegen ember.

Bár a technológia forradalmi (ezt pl. szemüvegbe vagy kontaktlencsébe beépítve bárkiről bármit megtudhatunk azonnal), de veszélybe kerülhet a privát szféránk is (amellett, hogy általunk engedélyezett profilt lát csak a minket vizsgáló).
Hová tart a jövő?

http://www.etre.com/blog/2009/07/tat_augmented_id/

Szólj hozzá!

Címkék: tech ekereskedelem online szolgáltatás mobil szolgáltatás

A bejegyzés trackback címe:

https://szekit.blog.hu/api/trackback/id/tr271291340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása