SzEKIT blog

A SzEKIT blog olvasói többek között e-kereskedelmmel, online szolgáltatásokkal, mobilokra alapuló szolgáltatásokkal, illetve oktatással kapcsolatban olvashatnak híreket, de kutatásokról, üzleti lehetőségekről, elemzésekről, trendekről, és az ágazat ismertebb szereplőiről is informálódhatnak.

Az állásajánlatok szekció ingyenesen igénybevehető, hirdetéseket a következő e-mailcímre várjuk: info@szekit.hu!

Hirdetés

Facebook

Követőink

Az e-kereskedelem mélyén: webanalitika

2009.08.02. 20:14 Szabó Balázs


Az e-kereskedelem térhódításának sarkallatos pontja volt a mérhetőség (measureability) megjelenése. A Wikipedia szócikke szerint az internetes látogatottság mérésben először a webstatisztika elnevezés honosodott meg. Amióta léteznek honlapok, valamiféle mérési lehetőségre mindig is volt igény. Az első kezdetleges webstatisztikák képesek voltak megszámolni, hogy hányszor nézték meg honlapunkat látogatóink. Ezt esetleg napi, heti vagy éves összesítésben is le lehetett kérdezni. Később egyre több funkcióval kiegészültek ezek a statisztikai alkalmazások.

A köznyelv még ma is egymás szinonímáiként használja a webstatisztika és webanalitika kifejezést. A webanalitika tulajdonképpen egy olyan professzionális webstatisztika, amely a puszta mérőszámok riportolásán kívül sokkal mélyebb és testre szabottabb elemzésekhez is tud információt nyújtani. Egy profi webanalitikai megoldás megmutatja, hogy az egyes mérőszámok között milyen összefüggések vannak és a legapróbb részletek is elemezhetővé válnak.

Andrew Edwards E-commerce Times-on megjelent írása szerint az e-kereskedelem a 90-es években történő megjelenése után egy ideig ugyan fennmaradt volna a mérhetőség lehetősége nélkül is, azonban a hagyományos kereskedelmi csatornák mellett minden bizonnyal tiszavirág életű lett volna.

Az e-kereskedelem sikere tehát egyrészt a költséghatékonyságában rejlik (azaz viszonylag alacsony költségű értékesítési csatornát jelent a cégeknek). Másrészt pedig, ami rendkívül hangsúlyos, hogy a vásárlók nyomonkövetése, viselkedésének, vásárlási preferenciáinak elérése is könnyedén kivitelezhető.

 

Andrew Edwards a következő cikkjében részleteibe menve elemzi a webanalitika fontosságát:

http://www.ecommercetimes.com/story/67613.html

Szólj hozzá!

Címkék: internet ekereskedelem webanalitika

A bejegyzés trackback címe:

https://szekit.blog.hu/api/trackback/id/tr111283750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása