Azt eddig is tudhattuk, hogy döntéseink során napjainkban szinte mindenhez igénybe vesszük az internet nyújtotta tájékozódási lehetőségeket, azonban most készült egy felmérés, ami részletes adatokkal támasztja ezt alá.
"A megkérdezettek 88 százaléka használ internetes keresőket, mielőtt egy terméket megvásárolna, de akár innen, akár önállóan már csak 54 százaléknyian nézik meg a gyártó hivatalos weboldalát, 49 százalék pedig a forgalmazókét. Kicsit kevesebb mint a felhasználók fele ár-összehasonlító oldalakon is utánanéz a keresett termékeknek, s 44 százalékuk az online aukciós portálokat sem hagyja ki. A válaszadók mindössze 3 százaléka nem él egyik online lehetőséggel sem."
http://www.it-business.hu/felso_menu/hirek/ict/Dontes_elott_korulnezunk.html
Az online vásárlási lehetőséget biztosító oldalak (szerencsére) ezeket a tendenciákat lovagolják meg - a cégek vadászterületei közé már otthonunk is beletartozik, éppen ezért válhat számunkra egyre kényelmesebbé és egyszerűbbé pl. egy-egy szolgáltatás otthonról történő igénybevétele (jegyfoglalás, otthonról történő bevásárlás, stb.).
A költői kérdés: ha már úgyis utánanézünk a neten a kinézett terméknek / szolgáltatásnak, és lehetőségünk is nyílik egyből az informálódás során megrendelni / igénybe venni ezeket, akkor miért mennénk ki a lakásból, ha így jobb árakhoz juthatunk, szélesebb választékból választhatunk, és mindezt kényelmes körülmények között?