Két szolgáltatás tesztelése folyik a Facebook-nál: az egyik a státusz-frissítéseket változtatná reklámmá, míg a másik a közösségi vásárlást vezetné be.
A Mashable információi szerint a Google mellett a Mark Zuckerberg által vezetett oldal is azt tervezi, hogy bevezeti a közösségi vásárlást a felületén: az angolul "Buy With Friend" névre keresztelt megoldás segítségével - a Groupon által másolt oldalakhoz hasonlóan - a felhasználókat "kihagyhatatlan", egyszeri nagy kedvezményt biztosító ajánlatokkal igyekszenek majd virtuális javak megvásárlásra ösztönözni.
A fizetést az oldal a saját pénzével: a Facebook kredittel képzeli el.
Erről bővebb információ itt olvasható!
A Facebook emellett teszteli a "szponzorált történetek" bevezetését is, amely elképzelést elsőként a Twitter gondolta ki a szponzorált csiripelések formájában. Ezen megoldással a hirdetők kiválaszthatnak egy felhasználót, akinek a bejegyzését a saját reklámjukká változtathatják át.
Azaz így például ha a jövőben lájkoljuk kedvenc éttermünket, vagy bejelentkezünk oda az oldalon keresztül, akkor ne lepődjünk meg, ha véletlenül a sorainkat és arcunkat reklámként látjuk viszont. E funkció ugyanis minden felhasználót potenciális reklámhordozóvá tesz.
Forrás: http://nonstopuzlet.hu/a-facebook-penzze-teszi-felhasznaloit-20110127.html