2010-ről is készített az Adverticum egy évértékelő bejegyzést, ahol az ADV és CT számok tükrében mutatják meg, hogyan alakult a display piac az Adverticum szemszögéből!
A számok
Néhány érdekesség a tavaly kiszolgált hirdetésekkel kapcsolatban.
A tavalyi évvel ellentétben most a január jelentette a mélypontot az ADV-kat tekintve, innen kapaszkodott fel a piac, míg el nem érte a maximumot májusban. Ezen időszak alatt stabilizálódott a kiszolgált hirdetések száma, nem volt komolyabb visszaesés az év második felében sem, ráadásul a nyári csökkenés is elmaradt. Ha innen nézzük, a válság hatása egyre kevésbé érződik a display piacon.Érdekesség, hogy bár júliust követően kisebb mértékű csökkenést tapasztalhattunk ADV szinten, miközben pont ebben a hónapban esett nagyságrendit a kattintások száma. A nyári CT szűkösség után visszatért a rendes kerékvágásba a felhasználók kattintási kedve, újra növekedésnek indultak a CT számok.
A karácsonyi hajrá 2009-hez hasonlóan most is novemberben tetőzött, a december kisebb enyhülést hozott az ADV-kat tekintve.
A teljes cikk itt olvasható: http://adserver.blog.hu/2011/01/19/display_hirdetesek_2010_ben