Ugyan nem mai a hír, de nagyon érdekes adatok, trendek olvashatók benne - ajánlom mindenki figyelmébe!
"Online vásárlás
A nagy arányú online hozzáférés már önmagában is feltételezi, hogy a kkv szktor vezetői nethasználati szokásaikban előrébb járnak az átlagnál, mivel céges tevékenységük és jobb anyagi helyzetük okán hamarabb és több lehetőséget kaptak a világhálóval való megismerkedésre. Több információt szereztek erről a médiumról, kevésbé mozognak idegenül a digitális világban, jobban átlátják annak működését, tisztában vannak a neten végezhető tevékenységekkel, és talán a bizalmuk is nagyobb. [...]
Ebben a tekintetben a kkv-döntéshozók jelentős előnyre tettek szert; 35% rendszeresen vásárol neten keresztül, másik 40% alkalmanként teszi ezt, míg ezeken kívül további 15%-nak van már tapasztalata a témában. Összesen tehát 90%-uk átesett már a tűzkeresztségen, és pusztán a netes leírás és néhány kép alapján helyezte bizalmát a termékbe. [...]
Technikai szüret
Léteznek azonban olyan szolgáltatások, megoldások a világhálón, amelyek igénybevételéhez nincs szükség semmilyen előkészületre és előtanulmányokra. [...]
Hogy a hírkínálat böngészését, a frissen megjelenő bejegyzések, információk, cikkek felfedezését megkönnyítő RSS hírolvasó szolgáltatás (Rich Site Summary) melyik utat fogja bejárni, az csak később fog kiderülni. Bár 2004-től használják a nagyobb hírügynökségek, mint a Reuters és az AP, és 2007-től Magyarországon is egyre több helyen fellelhető (újabban közösségi oldalakon, fórumokon, kép- és videomegosztó portálokon, aukciós oldalakon stb.), széles körben való elterjedésére még várni kell. [...]
A felhasználási lehetőségek széles spektruma ellenére a kkv-szektor döntéshozói közül is csak minden ötödik, pontosan 20% veszi igénybe e lehetőséget, pedig a neten újonnan megjelenő információk rohamosan növekvő mennyisége segítség nélkül egyre nehezebben és kisebb hatásfokkal dolgozható fel.
Témánál vannak
[...] a konzervatív megközelítés is szerepet játszik abban, hogy az internet [...] eloszlását tekintve mára hasonló oligopol formát mutat a látogatók, mint a televíziós csatornák részesedését mutató tortadiagram, ahol néhány nagy szereplő tekintélyes fölényének rengeteg kisebb résztvevő asszisztál. [...]
A VMR.eco 2009-es kutatása a tavalyihoz hasonlóan a kkv-döntéshozók körében továbbra is az index.hu, az origo.hu és a hvg.hu „szentháromságát” hozta ki (kérdés: látogatta-e az oldalt az elmúlt 1 hónapban, az igenek százalékos aránya), azaz e három oldal látogatóinak mondták magukat a legnagyobb arányban a célcsoport tagjai. [...]
Az üzleti döntéshozók online tartalomfogyasztási szokásai tehát túl nagy meglepetést nem okoznak azzal, hogy jórészt gazdasági-, üzleti- és piaci információk után kutatnak, és azokat megbízható forrásból, azaz nagy látogatottságú oldalak gazdasági rovataiból, és tematikus gazdasági oldalakról szerzik be. A látogatásuk célja ezeken az oldalakon a felsorolás sorrendjében pénzügyi-, politikai-, árfolyam-információk beszerzése, valamint különféle kalkulátorok használata (leginkább bér-, SZJA- és valuta-kalkulátoroké)."
http://techline.hu/techbiz/20100106_mediahasznalat.aspx