A 2009 szeptemberi MarketingProfs kutatásban B2B és B2C hirdetőket kérdeztek meg közösségi média aktivitásaikról - ismerteti az eMarketer cikke alapján a DMSZ hírlevele.
"A leggyakoribb eszköz, amit a Facebookon használnak, a státusz frissítéseken keresztül igyekezett látogatókat a céges anyagokat tartalmazó oldalakra kalauzolni. A második legnépszerűbb eszköz pedig a vásárlók ismerősnek jelölése volt.
A leghatékonyabb azonban a Facebook-alkalmazás létrehozása, melyet csupán a válaszadók kevesebb mint negyede tett meg. Mind a B2C, mind a B2B hirdetők arról számoltak be, hogy a rajongói kérdőívek eredményesek voltak - ez a harmadik legnépszerűbb eszköz.
Nem meglepő, hogy a hirdetések vásárlása - még a targetált is - bizonyult a legkevésbé hatékony megoldásnak a közösségi média marketing területén.
[...] A leghatékonyabb eszköz azonban nem ezek közül került ki..."
http://www.mediainfo.hu/hirek/article.php?id=16021