Az Európai Bizottság számára készítettek egy felmérést, melynek végeredménye lesújtó: a kutatás adatai alapján kiderült, hogy a fogyasztók a határokon átnyúló tranzakciók 60 százalékát nem tudták befejezni, mert a kereskedő nem vállalta az áru kiszállítását a vásárló lakóhelye szerinti országba vagy nem kínált fel a határokon keresztül is használható, megfelelő fizetési módot.
"A hatalmas európai piacon a fogyasztótól csupán egyetlen egérkattintásnyira kellene lenniük a jobb ajánlatoknak és a nagyobb termékválasztéknak. Ehhez képest a valóságban a vásárlók jórészt még mindig az országhatárok közé vannak szorítva. Ily módon Európa fogyasztóitól megtagadják a szélesebb választékot és a jobb ár/érték arányt,pedig nem ezt érdemlik. Egyszerűsítenünk kell azt a jogi labirintust, amely megakadályozza az internetes kereskedőket abban, hogy termékeiket más országokban is árusítsák."
http://netkutatasok.blogspot.com/2009/11/kulfoldrol-inditott-internetes.htmlhttp://www.hwsw.hu/hirek/43253/europai-unio-bizottsag-fogyasztovedelem-online-webaruhaz-webbolt-kereskedelem.html